Dieta Kopenhaska

Wracanie do formy po zimie, czy też próba pozbycia się nadwagi wynikającej ze złego trybu życia nie należy do najłatwiejszych zadań. Nasz organizm jest bardzo inteligentny i szybko reaguje na zmiany, ale jeśli zaserwujemy mu ciągłą huśtawkę i liczne niedokończone diety, to się zbuntuje i każda kolejna metoda może zakończyć się fiaskiem. Jak to odmienić?

REKLAMA


Dieta z dostawą w Warszawie?


Rozwiązanie jest proste, wystarczy znaleźć dobry sposób, który podkręci nasz metabolizm. Do jednej z takich metod zalicza się dieta Kopenhaska. Już od kilkunastu dobrych lat cieszy się ona sporym zainteresowaniem wśród osób odchudzających, ale znajduje także zwolenników wśród niektórych dietetyków. Niemniej jednak należy sobie jasno powiedzieć, że ten sposób nie jest przeznaczony dla wszystkich, a mało tego nie powinno się go stosować częściej niż dwa razy w roku. Proponowane menu jest niskokaloryczne i nie dostarcza naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Przyspiesza jednak metabolizm i na tyle skutecznie go reguluje, że proces ten jest nieodwracalny przez długi czas. Dieta Kopenhaska należy także do szybkich metod. Jeżeli nie mamy czasu na monotonne przygotowywanie posiłków to już po trzynastu dniach kończy się proces odchudzania i stopniowo możemy wracać do normalnego trybu życia. Co do samego jadłospisu, to ważnych zasad jest kilka.

Przede wszystkim musimy trzymać się reguły nie zmieniania posiłków. Dostajemy opracowane menu, które na każdy dzień wygląda trochę inaczej. Możemy zmienić kolejność potraw jednego dnia. Czyli to co na kolację zjadamy na obiad lub odwrotnie, ale nie możemy na przykład menu z dnia czwartego zmienić na dzień szósty. Tylko przestrzeganie tej reguły może doprowadzić nas do sukcesu. Poza tym dieta Kopenhaska nie zezwala na używanie cukru, słodyczy, picie napojów gazowanych i alkoholu, a nawet zabronione jest żucie gum.

Proces zrzucania kilogramów jest krótki w ciągu niespełna tych dwóch tygodni możemy stracić nawet do kilkunastu kilogramów. O tej metodzie muszą zapomnieć kobiety w ciąży, młodzież i osoby schorowane.